onsdag 20 januari 2016

Vinterns färger inomhus

I förra inlägget visade jag trädgården som jag hade en "träff" med när jag äntligen var hemma i dagsljus. Detsamma gällde inomhus - ett perfekt fotoljus! Då måste jag ju bara passa på!

I januari tycker jag om att fortsätta med julens och vinterns lite mer mättade och dova färger. På matbordet i vardagsrummet har jag bytt ut den grön-rödmönstrade "julduken" till en grön-svart istället och adderat en bukett tulpaner i vitt och rött. Sen när februari kommer brukar duken åka av och lite mer vårliga och pastellfärgade tulpaner hittar in.



På vintern tycker jag också om att ha mörkblå stearinljus i ljusstakarna av mässing. Det ger ett stilfullt, klassiskt och nästan ett sakralt uttryck, tycker jag. En fransk tulpan fick ersätta den sista julblomman som hade blommat ut.



3 kommentarer:

  1. Tack för dina rara ord hos mig. Jag blir så glad!

    Men, du har det ju så fint! Den där grön/svarta duken gillar jag skarpt. Håller med om att januari fortsätter i mustiga färger. Man måste liksom fasa ut julen. Jag har en mörkt röd amaryllis som blommar fortfarande. Fint också med de mörkblå ljusen i mässingsstakarna - stiligt, är ordet.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det! Ordning och reda, det gillar jag! Nä, jag kan inte sitta här, jag vill ju också ha ordning och reda, måste städa :)
    Trevlig helg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!