söndag 31 januari 2016

"Det årner sig"...

... som vi säger i Värmland (= det ordnar sig)!

TACK! Den här buketten är till er alla som förbarmade sig över mitt förra inlägg där jag deppade ihop över snöraset som bröt sönder delar av mitt silverpäron. Era peppande ord och förståelse betydde så mycket att det inte längre känns som en "katastrof".


Visst silverpäronet fick sig en törn, det haltar lite på ena sidan men det kanske leder till en beskärning som ger en tätare och finare krona! Och buxbomen klarade sig, precis som ni skrev, det är verkligen ett segt virke! Det trodde jag aldrig när bara en kvist stack upp och resten låg spretande nedböjda och fastfrusna! Då återstår bara att lavendeln i mitten reser sig upp när den sist hårt packade snön smälter - om inte, så får den en rejäl nedklippning i år!


De avbrutna grenarna...

Men titta vad jag hittade när jag fortsatte runt i trädgården!

Dessutom på ett ställe där jag för allt i världen inte kan komma på att jag har planerat tulpaner! Det får bli en spännande fortsättning.


För övrigt överväger det bruna i min trädgård vid denna årstid...

...men jag jobbar på att få in mer vintergrönt. Här i min "barnkammare" står växter på vänt - växter som jag köpte för 10 kr när plantskolorna i november i princip skänker bort överblivna perenner. Till våren ska de placeras ut och en del ska förvandlas till klot.


Även om det bara är den sista januari idag så spirar ett litet hopp om våren...

Kram alla goa bloggvänner!

4 kommentarer:

  1. Tack för buketten, det är lite tomt på blommor hos mig just nu. Silverpäronet kommer att klara sig fint, segt virke i dem. Tuffa tulpaner har du också som vill komma upp redan nu. De verkar ha lika bråttom som mina, en del av dem är uppe alldeles för långt. Idag kändes det lite som vår när jag tog en sväng i trädgården men det är lite för tidigt att hoppas på den ännu. Önskar dig fin söndagkväll! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Vaa, har du tulpaner som är på gång?! Jag är glad för att mina som står i kruka i havehuset är uppe... Men det är precis det jag gillar när snön är borta; gå runt i trädgården och leta efter glädjeämnen. Inte lönt när det är frost. Eller snö!
    Ha en bra, snöfri vecka!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Så skönt att buxbomsklotet klarade sig! Och tack för buketten! :) Djupt impad av dina tulpaner, de måste ha det riktigt varmt och skönt där. Spännande att se vad det är du har glömt att du satte.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Skönt att silverpäron mfl verkar klara sig. Tycker alltid barnkammare är så spännande, vad månde det bli, hur kommer de att trivas och utvecklas. Smart att handla på sig under hösten.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!