torsdag 24 december 2015

God Jul

Klockan är långt efter midnatt och julafton har börjat. Lugnet lägger sig och som brukligt är, är jag sist uppe och lägger handen vid de sista förberedelserna. Julstrumpan ska hängas upp, julduken strykas, ljuslyktor ska fyllas på och en ärvd gammal porslinstomte ska få komma fram ur garderoben. Och lika ofta som jag lägger mig sist kommer jag också att gå upp först på. Att tassa upp på julaftonsmorgon långt innan familjen vaknar, tända upp huset med stearinljus och sätta på risgrynsgröten är en ritual som jag inte vill vara utan. Då börjar julen!



Jag vill önska er bloggläsare en riktigt härlig, fridfull och god jul! En stor och varm julkram till er alla!

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Ha en riktigt God Jul!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att tassa upp när huset är julfint och dagen bara väntar på att få komma igång.
    Julkram till dig också!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut, hoppas du också får en skön jul!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!