söndag 12 oktober 2014

Stulen lycka...

... låter som en klyschig gammal film eller en smörig svensktoppslåt. Men det var det första som poppade upp när jag jag tänkte på rubriken på dagens blogginlägg. Idag är en sådan dag som sällan inträffar men som jag ofta önskar ska infinna sig, nämligen en egen ledig söndagseftermiddag! Det regnar ute så jag behöver inte gå ut, huset är städat, tvätten är tvättad, familjemedlemmar är ute på annat, ingen middag behöver lagas - ja ni hör - det låter nästan som en utopi, vet inte om detta inträffat de senaste åren!

Så jag gör mig en kanna te, tar fram bullar ur frysen och sätter mig vid datorn för att ägna mig åt det som jag tycker om. Sortera bilder, hinna läsa alla era blogginlägg, själv göra ett inlägg och bara sitta här och känna mig......
ja, lycklig!




3 kommentarer:

  1. ...eller egen tid! Tror jag är väldigt viktigt att få eller att ta för att må bra. Njut! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Underbar känsla som inte inträffar så ofta. Hoppas stunden var skön.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken go stund! Ser mycket trevligt ut dessutom. Den koppen vill man ju dricka te i bara för att den är så fin.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!