måndag 2 maj 2016

Sköna maj välkommen!

Välkommen maj!

Äntligen - nu utgår jag ifrån att det lynniga aprilvädret är slut i samband med inträdet av maj månad. Och visst bjöd 1:a maj på strålande sol och klarblå himmel. Jag tar det som ett tecken och som en dag som gjord för att fotografera det exotiska bladutspringet på ullungrönnen! Ett träd att bli glad av!


Trots att april var kall och eländig har naturen tågat på i alla fall. När jag äntligen kunde gå ut i trädgården utan att frysa upptäckte jag att tulpanerna som jag planterade i min nya rabatt i höstas står i knopp och kommer att öppna sig vilken dag som helst! Jag förmodar att jag tänkte att de skulle passa till blodfläderns svart-lila blad och till alunroten 'Green Spice' purpurfärg. Etiketterna på tulpanerna har jag inne men jag tänker inte titta på dem utan det får bli en överraskning till mig själv vilka färger det var som jag planterade.... det blir lite mer spännande så!



Vid entrén börjar kungsängsliljorna och min matta av ormöga och hasselört att breda ut sig, nu väntar jag bara på att narcisserna ska börja blomma i den gröna och blåa mattan.



Det ser ut som vädret bara blir bättre och varmare ju längre veckan går och med tanke på att helgen kommer snabbt i samband med Kristi himmelsfärds dag så ser jag framemot en riktitg lång och härlig trädgårdshelg!

1 kommentar:

  1. Hjälp vilken fart, hade du inte vinter nyss?! Men inte mig emot, sköna, sköna maj!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!