söndag 24 april 2016

Aprilväder - på riktigt!

Nu gör verkligen begreppet aprilväder rätt för sig. Sol-värme-regn-snö-hagel-blåst och kyla om vartannat, tyvärr mest av den sistnämnda varan. Mina påskägg, som nu har övergått till vårägg, ligger kvar i sin skål på min "årstidsserveringsvagn", dels för att jag helt enkelt tycker att de är så vackra och dels för att jag också tycker att de symboliserar vårens ankomst. Vem vet, kanske lockar de fram solen och värmen...



Vårspaningen i trädgården är mest kall men det hindrar mig förstås inte att ta med mig kameran på en runda bland scillor, uppkommande narcisser och några tappra julrosor.



Men än så länge är det penséerna som är vårens hjältar och står för blomsterprakten. De ger aldrig upp - aprilväder eller inte!


1 kommentar:

  1. Våren går framåt, aprilväder eller inte. De krusbladiga penséerna är så fina, hittade inga sådana själv i år.
    Kram Kristina (som gillar dina fina vårägg)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!