lördag 5 april 2014

Tavelväggen i matrummet

Nu har jag lyckats passa in fotograferandet med dagsljuset så här kommer lite bättre bilder på tavelväggen som vi har i matrummet. Jag hade tankar på en tavelvägg redan när vi flyttade in för fyra år sedan men det tog över två år att komma dit. Det är många tankar och mycket pussel att få ihop en tavelvägg med en blandning av bilder och passande form. Material råder det ingen brist på - jag har kartongvis med bilder och fotografier sedan min folkhögskoletid på en konstlinje. Det var urvalet, inramningen och hur bilderna skulle placeras som tog tid! Men tillslut bestämde vi oss och maken tillverkade ett mätverktyg som hjälpte oss att placera bilderna på rätt ställe. Vi har utgått från en rak mittlinje och sedan därifrån byggt ut till en ellipsform.

Tavelvägg

Tavelvägg
Det är en härlig blandning av reproduktioner och konstverk som är målade av vänner, våra barn och mig själv! Nedan, ett litet tips; när våra barn föddes så fick de små söta mössor på BB. Dessa har jag ramat in och nu hänger de där som ett rart minne och påminner om hur fort åren har gått...

Tavelvägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!