söndag 9 mars 2014

En snabb vårspaning i trädgården

Jag tror att hela Sverige har upplevt årets första riktigt soliga och vårliga helg! Det fullkomligt exploderar av våryra i alla sociala medier och jag instämmer med liv och lust i kören och går ut med kameran i handen på vårspaning i trädgården.
Ljuvliga snödroppar möter mig vid entrén

snödroppar

Runt hörnet solar sig vintergäcken

vintergäck

och peppar, peppar - håll tummarna; om denna julros slår ut så är det min första i denna trädgård som äntligen kommit så långt och inte tynat bort....

julros

Rabarbern kan man alltid lita på

rabarber

Inser att jag måste sätta mer krokusar till hösten

krokus

Kaprifolen står redan i startgroparna

kaprifol

och det gör kärleksörten också i sin kruka

kärleksört

Så får vi tillsammans hålla tummarna så att det inte blir bakslag i vädret, det är ju trots allt bara 9 mars...En fin söndagskväll önskar jag er alla!

1 kommentar:

  1. Visst var det en fantastisk helg och det bara fortsätter. Tjohooo!

    Många härliga vårtecken i din trädgård. Jag håller tummarna för julrosen.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!