torsdag 18 oktober 2018

Hemma hos Karolina Nolin

När jag tog ett steg över tröskeln hos Karolina Nolin föll jag pladask. Ja, jag menar förstås inte att jag bokstavligen snubblade på tröskeln utan det var ett känslomässigt skutt i hjärtat. Detta var 2014 och jag var ute på den årliga Konstrundan i Karlstad, där konstnärer öppnar upp sina hem och ateljéer för att visa sin konst. Karolina var en av konstnärerna jag besökte och när jag klev in hemma hos henne så fanns där något mer som samspelade med hennes tavlor, nämligen atmosfären och inredningen i hela lägenheten. Jag kände att här skulle jag kunna flytta in bums utan att ändra en enda detalj!
Jag kunde inte släppa den känsla som hemmet gav mig, så några år senare återkom jag med kameran. Resultatet av det mötet finns nu att beskåda i tidningsmagasinet Sköna Hem (nr 12). Om du gillar konst, kultur och rutor - och så klart - smakfull inredning, så kan jag rekommendera dig att köpa tidningen! 

Det var i hallen allt började!






Tack till Karolina för att du släppte in mig i ditt och familjens hem och för den vän jag fann i dig.

Om du blir nyfiken på Karolina kan du gå in på hennes hemsida och bli inspirerad av hennes konst och inspirationsresor. Där finns också en webbshop.


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!