tisdag 14 juni 2016

Jag är inte mycket till inredningsbloggare jag inte!

...

Tittar man på mina bilder här på bloggen genom åren så är det inte särskilt mycket som förändras hemma hos mig. I vardagsrummet har jag samma kuddar i soffan år efter år, fönstren är lika gardinlösa år efter år, ljuslyktorna på soffbordet står där år efter år, om än i en varierad färgkombination. Gör jag något då? Ja, det är väl blommorna och frukterna som kan ge en vägvisning vilken årstid det är i alla fall. Tulpaner och hyacinter under vintern och våren, pelargoner och blommor från trädgården på sommaren och hortensior och äpplen under hösten.

Nu på soffbordet - en trädgårdsbukett med nävor, rosor, penseér och daggkåpa.


Tidigare under året - tulpaner och hortensior 


Nu på matbordet - tulpaner från trädgården och faktiskt en ny duk OCH ett nytt korgfat!!


 I vintras - köpta tulpaner och apelsiner med "vinterduken" som kommer fram varje vinter.


Nu - Mårbackapelargon i älsklingskrukan.


I julas - plättar i luften och med julduken på bordet som säker är inne på sin tionde jul. Är det tradition så är det!


Alternativet är ju att ni får se en vardagskväll i köket och hur kul är det på en skala...? Antar att ni har nog med stök i ert eget kök! :)



MEN - som ni kanske har förstått, ni som har följt mig här på bloggen, är jag inte så mycket för att handla nya prylar. Dels har jag så det räcker med loppisprylar och annat i mitt lilla "förråd" i källaren, där jag roterar mina vaser, krukor, ljusstakar etc, dels går jag oftast och funderar i flera år innan jag slår till och då vet jag att jag verkligen tycker om det nya jag köper. Just därför ligger det samma kuddar i soffan år efter år, oavsett säsong eller trender, och när glas och porslin kantstötts eller går sönder köper jag oftast nya av samma sort. Lite tråkigt kanske och inte det bästa utgångsläget om man ska blogga om inredning... Men begreppet hållbar utveckling har ju funnits ett tag nu så jag får väl titulera mig som: Inredningsbloggare i hållbar utveckling!

5 kommentarer:

  1. Det är ju det som är så skönt med din fina blogg, man vet vad man får och att man gillar det. Skönt med något beständigt i denna förvirrade, snabbt föränderliga värld. Jag hänger kvar hos dig, både här och på insta :-)/Linda (the_perssons)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Det glädjer mig att du också gillar det beständiga och uppskattar det i denna snabbt roterande värld och i min blogg.

      Roligt att du hänger kvar!

      Kram
      Cathrine

      Radera
  2. Hahahaha!!! Precis som här. Det händer inte så mycket inomhus och tur är väl det. I mina ögon är det sunt. Lite nytt då och då behöver man ju ibland. Jag älskar tex din nya duk!! Var kommer den ifrån?

    Tokgillar dia bilder och texter!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, denna konsumtionshysteri kan lätt gå över gränsen i inredningsblogg-sfären...man får tänka sig för ibland.
      SÅ glad jag blir att du gillar mina bilder och texter, det värmer alltid att få så fina komplimanger!
      Och duken kommer faktiskt från IKEA, tror att det är en tillfällig kollektion med lite olika saker, bl.a. detta tyg. Det är ett färdigsytt tygstycke - enkelt och smidigt! :)

      Kram
      Cathrine

      Radera
    2. Aha, från IKEA. Ibland får de verkligen till det. Gillar dock inte deras tillfälliga kollektioner. Jag är inte där så ofta och då missar jag det mesta som kommer ut.

      Kram
      Maria

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!