fredag 6 juni 2014

Hjälp, jag hinner inte med!

Det växer för fort i trädgården - jag hinner inte med! Från en dag till en annan har blommor slagit ut eller blommat över. Kommer det att finnas något kvar i juli? Jag har en gammal pimpinellros som doftar ljuvligt och blommar som tok men den är redan på upphällning. Blombladen ligger som snö på marken.  


och i dag började irisen att blomma medan brunnävan har blommat en tid.


Som sagt, jag börjar undra hur det kommer att se ut i juli? Jag sätter mitt hopp till lavendeln, isopen och bolltistlarna. De har i alla fall inte börjat ännu :) Hur ser det ut i era trädgårdar? Vad har ni som blommar senare?

2 kommentarer:

  1. Vi väntar på våra fantastiska rosor, mörkrosa längs huset, ljusrosa längs gatan och dessutom två gigantiska röda klängrosor på våra gavlar. Sen har jag i år prövat att plantera rudbeckia/solhatt.
    :-)/AnnaP

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen. Det är svårt att hinna med och särskilt i år. Spännande med ditt 60-tals hus.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!