måndag 26 maj 2014

Kvällssol på min piazza

Känslan att, efter jobbet, komma ut i trädgården i kvällssol är nästintill obeskrivlig. Det är nästan så att jag tappar orden. Vi alla som älskar trädgård vet nog vad jag försöker uttrycka. Känslan av det lugn som infinner sig och känslan att vara nära ursprunget - det är nästan en andlig upplevelse, för att ta till stora ord!






Sådana här kvällar låter jag trädgårdsredskapen stå och i stället "lullar" jag runt med kameran i handen. En härlig kväll önskar jag er alla!

6 kommentarer:

  1. Oh, I love natural stone slabs!!! And I even love more how you placed and decorated it. So wonderful sunn floated pictures!
    All the best and have a sunny week
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Elisabeth for your beautiful comments!
      I really love the evening sun, it´s a special light!
      All the best to you too
      Cathrine

      Radera
  2. Vilka härliga bilder, och en helt fantastisk Agave, för visst är det det? Hur vinterförvarar du den? Och ja, tror att jag förstår precis vad du menar med känslan i trädgården, jag vet inte hur många gånger jag har fått ny kraft efter att ha "grävt ett hål".
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin, så roligt att du tittar in hos mig och tack också för kommentaren häromdagen!
      Visst är det en agave! Jag förvarar den i tvättstugan som vi har i källaren där det egentligen är alldeles för varm ca 16 grader, men jag har nu haft den i 3 år så den verkar klara det. Den får i princip inget vatten alls under vinterförvaringen.

      Javisst är trädgården in lisa för själen, brukar fundera på vad jag gjorde innan jag hade den..
      Kram
      Cathrine

      Radera
  3. Helt underbart och ja, jag förstår precis vad du pratar om. Lycka!

    Nu på morgonen har vi mulet väder och blåst......ser inte alls vänligt och inbjudande ut. Då vi ska på begravning idag (min mans morbror) hade det suttit fint med lite sol.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig i den där stunden. Underbart.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!