söndag 19 januari 2014

Matplatsen

Nu är julen definitivt bortplockad. Jag drog in i det längsta på att plocka ner den vita stjärnan i fönstret vid matbordet, den ger ju så underbart ljus som man så väl behöver på morgonen och mörka eftermiddagar. Men när jag väl bestämde mig så infann sig en befriande känsla efteråt - att få börja på nytt igen! Idag visar jag bilder från vårt matrum som ligger i anslutning till köket. Jag tycker om att blanda nya, gamla och ärvda saker - ett hem tar en livstid att bygga upp och det är just det som är charmen, det blir aldrig riktigt "klart" och den kreativa processen fortgår.

Vardagrum

En av mina favoritmöbler är arkivskåpet i ek som jag för ett antal år sedan köpte på second hand för 75 kr! Helt perfekt att förvara servetter, dukar och ljus i.
Arkivskåp
 






























Önskar er en fortsätt härlig söndagskväll så återkommer jag nästa gång med att visa bilder från vår "lilla" matplats i köket.

1 kommentar:

  1. Trevlig matplats och snygg tavelvägg.

    Kände precis som du med stjärnorna. Drog mg för att ta ner dem och sen fick jag ändå en liten kick.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!