måndag 31 juli 2017

Fortsättningen på semesterarbetet i trädgården

Ja, denna semester blev "sommaren vi valde att lägga tid på trädgårds- och husprojekt". Och det är inte fy skam det heller. En trädgård blir ju som bekant aldrig klar, vilket egentligen är själva grejen med trädgård (i alla fall för mig); att den erbjuder en plats för skapande och livgivande processer som aldrig sinar. En plats för livskvalitet och glädje. Även om det ibland innefattar tungt arbete och upp- och nedgångar i växtlighet och väder man inte styr över. Som livet helt enkelt.

Här kommer en bildberättelse från där jag slutade vid förra inlägget. Nämligen arbetet med gatstenen och skifferplattorna runt lavendelrabatten, och som nu fortsätter framåt i trädgården. Bered dig nedan på en bildkavalkad hur det såg ut under arbetets gång och hur det sedan blev.

Hit hade vi kommit för några veckor sedan
...sedan blickade vi framåt
Skifferplattorna ska lyftas och flyttas in mot mitten av gången och rosenbågen,
och gatstenen ska fortsätta att fylla ut området nedanför balkongen
Så vi kör på! Jag är stenframbärare och maken är stenläggare.
Vi passade även på att gräva ner ett rör som vi kan lägga elkabel i till utebelysningen på spaljén.
Åh, herregud hur det såg ut!
Belöningen kom dock så småningom...
Det var värt varenda minut, timma och vecka! Jag är så himla nöjd och lycklig över resultatet!

8 kommentarer:

  1. Sikke et flot stykke arbejde. Smuk sti:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne, så roligt att du tycker om det vi har gjort. Det känns alltid så härlig när man har rott ett projekt i hamn!

      Allt gott,
      Cathrine

      Radera
  2. Oj vilket jobb! Det blev fantastiskt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin! Ja, visst är det härligt när ett projekt blir klart och man blir så nöjd!
      Kram Cathrine

      Radera
  3. Men, vad superfint det blev, jag förstår att du är nöjd! Jag ska genast skicka en länk till maken och hinta om att min födelsedag kommer snart (i november, men ändå). Jag får nog tillägga att väldigt högt upp på min önskelista står en ny trädgårdsgång, man ska ju gärna vara lite tydlig...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan aldrig bli för tydlig när det gäller de kära makarna! Och i bland verkar de också vilja ha tips på konkreta presenter (typ ett jobb)!
      :) Så tipsa din kära make så håller jag tummarna att han nappar!

      Kram Cathrine

      Radera
  4. Vilken härligt blogg du har!
    Jag och min man håller just nu på att titta på ett hus från 59 och jag kände att jag behövde lite inspiration. Så då började jag googla på 60-tals hus och hux flux hittade jag hit. Vilken lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina och välkommen till mig!
      Så roligt att du hittar lite inspiration här. Nuförtiden är det tyvärr lite långt mellan inläggen här på bloggen (jag är mer aktiv på instagram) men om du kikar bakåt i tiden så hittar du nog lite smått och gott!

      Bästa hälsningar
      Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!