måndag 3 juli 2017

Äntligen igång med ett trädgårdsprojekt

Startskottet har gått för ett efterlängtat trädgårdsprojekt, nämligen att gräva fram och lyfta upp skifferplattorna, och fylla på med gatsten runt lavendelrabatten. Marken sjunker och gräset tenderar att växa över skiffret för att sedan ivrigt fortsätta sin väg in i rabatten. Något jag ogillar skarpt. Jag har länge längtat efter att få sätta igång detta projekt (läs: att maken ska få tid). Gatstenen har legat på hög och bara väntat på att få läggas!

Inte fint när det inte finns någon tydlig början och slut på rabatt och gräs och synd på de vackra skifferplattorna som knappt syns...
Och plötsligt händer det! Tid, lust och ork sammanstrålar.  Jag drar skottkärror till och från platsen och maken tar hand om de tunga lyften...
 ...och hantverket att lägga sten.


Och jag kan inte bli annat än imponerad av det fina arbetet han gör!

Fortsättning följer...

Önskar dig kära bloggläsare en fin början på juliveckan!

Cathrine

5 kommentarer:

  1. Hittade din blogg i samband med att vi köpte ett 60-talshus i början av året. Har läst bakåt i din blogg och tycker det är väldigt roligt och inspirerande att läsa dina inlägg! Tack för en fin blogg!
    /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena, så roligt att du har hittat till min blogg och att du tycker om den. Det värmer mitt hjärta. Välkommen hit!
      Ja, det finns lite mer att läsa bakåt då jag var lite mer aktiv. Men jag håller fortfarande i gång bloggen, även om det är lite långre mellan inläggen.

      Allt gott,
      Cathrine

      Radera
  2. Så snyggt Catrine! Mycket inspirerande ��
    Ha en fortsatt fin sommar.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min emoji som skulle ha varit en glad gubbe blev tydligen ett par frågetecken och det var ju verkligen inte rätt betydelse! Så det kan gå....

      Radera
    2. ja, vad gjorde jag utan Marcus.... ;) Du får också ha det gott - så hoppas jag att vi kan ses längre fram i sommar.

      Kram Cathrine

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!