torsdag 5 maj 2016

Lycklig

Lediga dag
Trädgårdsdag
Solig dag
Kristi Himmelsfärdsdag

Kan man vara annat än lycklig! 

På en vecka har det fullkomligt exploderat i trädgården, nu växer det i rasande fart! Runt blodflädern har tulpanerna börjat att visa färg, en ljusrosa med mörka stjälkar är först ut, nu väntar jag bara på att den andras sorten ska bekänna färg, jag misstänker att jag har planterat en mörklila... (jag återkommer om vilka sorter det är när den också har slagit ut).



Vilken tur att jag satte ner namnetiketter vid små växter som jag planterade i höstas, annars skulle de riskera att rensas bort...


Flocktulpan, tovsippor, pioner, krypmalört, kattfot, sedum, nepeta, allium - alla är de på gång i min "Buddasväng" som ligger i söderläge.


...och i morgon är det en ny ledig solig dag :)



2 kommentarer:

  1. Underbara dagar! Solen bara flödar och trädgården ger och ger. Kristihim var min favorithelg redan innan, och nu är det bättre än någonsin :-)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Mmm, vilket underbart väder, det är bara att njuta!! :) Önskar dig en fortsatt fin långhelg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!