söndag 14 juni 2015

Delmål för vissa och slutmål för andra

Japp! Ett litet delmål är klart. Ni kanske kommer ihåg att jag i ett tidigare inlägg berättade om sommarens trädgårdsprojekt med sten- och plattsättning samt att jag har lovat er att rapportera hur det går. Nu har vi gjort klart en liten del, nämligen ingången till piazzan. Där det nu ligger gatsten var det gräs förut. Jag måste säga att jag är så himla nöjd. Det gör en enorm skillnad att få bort gräset. Växterna kommer mycket mer till sin rätt. Nästa steg är att fortsätta med gatstenen runt utsidan av lavendelrabatten



Lila fägring runt piazzan.



Om det var delmål för mig så var det slutmål för yngste sonen som i fredags gick ur nian - en era som nu är över. Grundskolan är avslutad och en spännande gymnasietid väntar honom efter sommarlovet. Och självklart måste det firas med vimlar och kalas i trädgården. Fredagen bjöd på det bästa tänkbara skolavslutningsvädret - 25 grader varmt och strålande sol - som gjort för ett sommarträdgårdskalas!



7 kommentarer:

  1. Så fint det blev med stensättningen och du har tagit så fina bilder. Tack för inspirationen, behöver göra något liknande. Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med stensättningen och du har tagit så fina bilder. Tack för inspirationen, behöver göra något liknande. Kram Merja

    SvaraRadera
  3. Det blev väldigt fint med stensättningen! Blir sugen på att sätta tänderna i min egen trädgård. Men väntar till jag får lite mer tid... Och njuter av det bästa från 60-talet ändå: silverarv och bergenia som blommar vackert just nu!

    SvaraRadera
  4. Det blev superfint! Ja, visst kommer växterna mer till sin rätt mot sten än mot gräs.

    Tack för komplimangen om mina bilder!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Jag glömde ju....jag valde mellan en flikbladig Rönnsumak och en vanlig men tog faktiskt en "vanlig". Tyckte faktiskt att bladen var finare på den. Nu hoppas jag på många rotskott:).

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt! Bra idé med stora block i. Hela trädgården så mysig. Perfekt för kalas.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Superfin stenläggning, gillar att ni har olika storlekar på stenen och mjuka former. Så somriga och fina bilder.
    Ett stort grattis till sonen! En spännande och mer vuxen tid väntar efter sommarlovet.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!