måndag 13 april 2015

Gröna gäster i sovrummet

Nu delar vi sovrummet med måååånga.....

Tiden mellan källaren och balkongen är betydligt mer krävande än flytten mellan balkongen och källaren. Först är det en trappa ner sedan är det två trappor upp och slutligen en trappa ner igen. Däremellan ny frisyr och ny näring. Varje år tänker jag; "nej nu får det vara den sista säsongen jag gör detta - jag kastar alla på hösten och köper nya på våren".

Jag pratar övervintrade pelargoner.

Men än har inte den hösten kommit då jag klarar av att kasta prunkande stora pelargoner på komposthögen. Så ja, jag får leva med trängsel i sovrummet två månader varje vår...



Och varje sommar undrar jag hur jag ens kunde tänka tanken på komposthögen, tills hösten kommer...och sen är den årliga ruljansen i gång igen.

4 kommentarer:

  1. Javisst är det ett släpande på alla växter, men värre kan man ha det än att sova i ett djungelrum : )
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Men så härligt det ser ut!!! Eftersom jag själv är en synnerligen lat person förstår jag att det känns lite baxigt dock.

    Jag har missat ditt inlägg om Skåne. Såg det först idag! Så mysigt det såg ut. Nästa gång ni kommer ner skulle det vara så kul om ni kom och hälsade på.

    Lödde plantskola blir bara bättre vad säsongen lider dessutom så du måste göra ett återbesök. Inte minst för att bunkra lite krukfärg:).

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Bärande är inget kul alls, men vad gör man?! Tänk så många blommor det blir i sommar. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Förr var jag också sån men jag har inga pelargoner kvar.Gjorde av med alla då vi flyttade in i detta huset. Snygg kudde du har i stolen, gillar färgen skarpt. Kram Merja

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!