lördag 24 januari 2015

Återbruk

I ett tidigare inlägg har jag nämnt att det här med att vara ägare till en stor källare är både på gott och ont! Risken är att man samlar och sparar på sig alldeles för mycket men fördelen är att man inte behöver handla något nytt när man är sugen på att göra om hemma. Eller för den delen - ett perfekt ställe att hitta födelsedagspresenter på. Många gånger har jag hämtat både vaser och krukor som jag har passat ihop med de köpta blommorna eller en fin burk till något hembakat.

Här ser ni mitt "ostajlade" källarförråd som mest består av loppisfynd!


Efter att julpynt och blommor är nedplockat och utblommat kan det bli lite tomt på sina ställen. Jag gillar i och för sig tomma ytor också - mellanrummet kan förstärka andra blickpunkter i rummet och då fyller tomrummet en funktion. Men ibland står det tomt i väntan på inspiration eller en tripp ner i källaren. På skåpet under tavelväggen blev det lite tomt efter pepparkakshuset och julblommorna så efter en tur ner i källaren så blev den en damejeanne och en keramikvas som fick komma upp!





6 kommentarer:

  1. Ohh! Ditt källarförråd är som en dröm! Så väldigt mycket fint du har samlat på dig. Jag har inga såna bra utrymmen i vårt hus. Två små klädkamrar på övervåningen som är proppfulla. Och hur i fridens dagar jag ska bära mig åt att trolla bort allt ur den ena då dottern vill göra en "Walkincloset", (haha ursäkta felstavningen? det där såg konstigt ut) har jag inte en aning om. Fast det löser sig nog :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. En riktig guldgruva har du. Skulle du någon gång tröttna får du ha en liten butik i källaren din. Kram Merja

    SvaraRadera
  3. En riktig skattkammare du har där. Skulle inte klara mig utan källare. Önskar den vore dubbelt så stor. Det där med förvaring var man inte så bra på förr eller samlade man inte på sig så mycket av varken kläder eller prylar. Nu är källaren ett bra resevtrymme.

    SvaraRadera
  4. Åh, där nere står de i mörkret och bara väntar på sina dagar i rampljuset. Tänk vad stolta de är nu, damejeanne och vasen i ditt snygga stilleben :-) Och när de flyttas ner igen kommer alla de andra att fråga hur det var!
    kram, sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Sara, du får mig att inse att jag måste göra rättvisa fördelningar hädanefter så att inte några blir favoritiserade och några aldrig får komma upp i ljuset!
      Kramkram

      Radera
  5. Precis. Så är det ;-) Annars kanske de straffar dig...;-p
    //sara

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!