fredag 19 december 2014

Min julönskelista

Snart börjar den efterlängtade julledigheten då jag får ägna mig helhjärtat åt julen! Som att köpa gran, griljera skinka, baka bröd, koka knäck... ja ni vet - allt det där som vi alla tycker mer eller mindre om. Det viktigaste är, tycker jag, att var och en måste få göra på sitt eget sätt, inte vad man tror att andra förväntar sig. Finns tiden och orken så tycker jag att julförberedelserna är hur mysiga som helst - finns inte tiden och orken, ja,då gagnar det ingen att man far runt som en skållad råtta och är trött och irriterad. I år känns julen extra viktig för vi får hem vår dotter som i höstas började plugga på annan ort, långt hemifrån....och nu får jag äntligen rå om henne lite så här i juletider. Förutom att umgås med familjen så ser min julönskelista ut så här:

Långa frukostar med doft av kaffe, lussebullar och hyacinter,


 bokhäng i fåtöljen och TV-häng i soffan,


 glögg i mysbelysning,


.. och härliga promenader i omgivningarna.



 Vad har du för önskelista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!