lördag 15 november 2014

Alltid lika svårt att välja

Nej, nu måste mörkret skingras! Jag smygstartar helt enkelt med adventsblommorna. Är man en samlare som jag så får jag alltid ett litet "välfärdsproblem" när jag ska välja krukor och vaser till hyacinterna och amaryllislökarna. Har man en källare och har man samlat på dylika ting i 30 år så finns det en del att välja på...
Ska jag ta de svarta och rostiga?


...eller ska jag ta glasvaserna?

...eller nåt helt annat?

En sak är i alla fall säker. Jag har en förmåga att stöka ner. Det är roligt att dra fram allt men mindre roligt att ta hand om resterna efteråt!

Hur det blev? Det får ni se i morgonkväll!

Men ni kan få kika på mosskransen som jag bad min käre make att göra en enkel och stilren upphängning på. Han är väl inte så jätteroad av mitt "småpyssel". Större renoveringar ligger mer för honom men när jag ber honom att göra något fint då gör han det med bravur!


Hur har ni det med julkänningar? Håller ni er på mattan och väntar några veckor till eller har ni som jag smygstartat lite?

4 kommentarer:

  1. Åh, den gröna fyrkantiga bulliga vasen gillade jag, himla fin. Nej jag har ingen advent eller julfeeling alls men mannen min har det tydligen. Han tände nämligen ljusslingans på bron idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Glasvaserna röstar jag på (men nu är det väl för sent att påverka :). Ingen advent här ännu, min framförhållning har snarare perspektivet "vad ska vi ha till middag idag?"...
    /Sara, Hus & Hem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det alldeles för sent att påverka Sara :) snart får du veta....
      Middagsval är definitivt ett val som inte är lika roligt alla gånger. Hoppas att ni fick en god middag. Själv gick vi bort och fick smörgåstårta, så jag hoppade matlagningen idag!
      Kram
      Cathrine

      Radera
  3. Härligt! Då får jag kika in här imorgon igen då:-) Håller också på att ladda inför adventsblomsterprakt☆☆☆/K

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!