torsdag 16 oktober 2014

Enbart vissa utvalda...

...får komma in.

Pelargoner alltså.
Hösten är fortfarande så mild att pelargonerna trivs bättre på balkongen under tak än i den för varma, mörka källaren. Men några exemplar kvalar in till mina fönsterbänkar. De med lite personligt uttryck, gärna lite långa och sirliga. Som den här rosenknoppspelargonen. Helt i min smak.



 Likaså Mårbackan

De andra däremot får snällt stanna kvar ute tills frosten börjar nypa dem i bladen.


Tycker ni att jag är för hård mot mina älskade pelargoner?

2 kommentarer:

  1. Fönsterpelargonen som en skulptur och så matchar den ju telefonen så fint.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Nej, jag gör likadant!
    Och visst är de vackra, där på fönsterbrädan...
    /Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!