lördag 1 mars 2014

Välkommen mars!

Äntligen mars - som är den första vårmånaden av de tre! Vädret kunde i och för sig ha varit bättre, snöblask och ösregn från en tjock grå himmel lockar inte till utomhusaktiviteter. Då får man skapa det vårliga inomhus istället och det är ju inte så svårt med alla underbara lökväxter som finns att köpa i trädgårdsbutikerna. Lägg till en sväng till den lokala loppisen så är dagen räddad! Ni som läst mina tidigare inlägg vet min svaghet för krukor och grönt glas... och lyckades det inte finnas både ock på loppisen.

Jag hittade två små vita krukor från Steninge, en "vanlig" svart kruka och en svartbrun keramikvas med ett formspråk som jag föll för direkt. Och mina nyinköpta blommor fick kompisar direkt!

Vårblommor

sen fanns det ju också lite fint glas som jag inte kunde låta bli att köpa, tänker mig en kungsängslilja i den smala höga vasen, snödoppar i den andra och en god morotskaka på fatet...

Glas

Pressat glas
Önskar er en fortsatt härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!