tisdag 18 mars 2014

Den stora förkultiveringen är gjord!

Yes, äntligen klar med vårsådden. HELA 5 krukor med Törnrosas kjortel! Det mest ansträngande med detta är tålamodet! Törnrosa är en kinkig liten dam till att börja med. Varje år så tror jag att jag har misslyckats för det tar så hiiiimla lång tid innan Törnrosa sticker upp sin näsa ur jorden Men sen, när hon väl har gjort det och kommit ut till sina stora krukor - då visar hon all sin prakt!


Törnrosas kjortel

Hon slingrar sig så vackert horisontellt över balkongräcket och tacksam är hon också, hon växer hela sommaren och blommar ända fram till att frosten tar henne. Törnrosa är den enda växt som jag förkultiverar. Förr sådde jag mycket mer, men det blir sällan bra där på fönsterbänken hemma hos mig. Så jag nöjer mig med Törnrosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!