onsdag 26 februari 2014

Drömmen om julrosor

Där jag bodde förut hade jag ett stort fång med julrosor som i princip skötte sig själv. Vi bodde i ett flerfamiljshus där jag hade en liten plätt som jag fick odla på och där satte jag allehanda perenner, buskar och lökar. När vi flyttade så grävde jag upp julrosorna och planterade dem i vår nya trädgård men de trivdes aldrig och de tynade bort. Jag har försökt med nya men det vill sig inte, det blir bara några ynkliga blad och inget mer. Ni alla som har så fina julrosor - har ni något bra tips för att få dem att trivas?

julrosor
Mina julrosor som inte finns längre!

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Jukrosor som är så fina. Jag har dock haft samma problem. Jag planeterade en hel rabatt med vita julrosor på vår framsida. Alla tynade bort....jag försökte igen och samma sak hände. Tror dom fick nån svamp. Nu har jag dem på trädgårdssidan istället och där går det jättebra.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gott att höra att jag inte är ensam Maria! Jag får helt enkelt sätta nya på ett varmare och torrare ställe! Kram

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det värmer!